Alla inlägg under mars 2008

Av Anna - 30 mars 2008 05:22

Vilken kort natt det här blev.. Skönt att ställa fram klockan ibland. Jag har jobbat två nätter nu och skulle ha jobbat en tredje men jag har varit sjuk sen början av veckan så jag bad en arbetskollega att ta min natt och det gjorde hon. Guld värt. Det är kämpigt och jobba natt när man har feber och är alldeles slut som människa bara för att man rör på sig. Men nu är jag ledig ända till nästa söndag...Jätteskönt. Det har varit lugnt inatt dessutom så det är bra det med. Jag hade en skräckupplevelse i fredags kväll när jag skulle åka till jobbet. Jag kom och körde i godan ro på väg till E4 som vanligt när det ett tu tre springer upp ett stort vildsvin på vägen mitt framför bilen. Det var strykare på framskärmen. Det var så pass nära att det satt några hårstrån i blinkersglaset och då är det nära. J-a as till djur..Dom kan ju hålla sig i skogen åtminstone. nej nu ska jag gå på larm till en farbror som tycker att jag är världens vackraste tjej...:-)) Dom e goa ibland.


Tjipp på er

Av Anna - 21 mars 2008 05:01

Snart så är den här natten över oxå. Herrejösses vad skönt.. Jag har sprungit i dessa korridorer inatt så det känns som att mina fötter ska trilla av snart. Men nu är jag ledig ända till måndag kväll. Så nu ska jag bara äta en massa god påskmat och jäsa på soffan hela helgen. Tänkte lägga ett vs men det kom ju snö så det var bara att glömma den tanken igen.


Jag har funderat på en sak inatt när jag har sprungit fram och tillbaka här.

Tänk om man kunde ha samma tålamod och förståelse jämt som man har när man jobbar. Man åker på lite stryk titt som tätt och ändå går man tillbaka med ett leende på läpparna och är glad och trevlig. Dom tjatar om småsaker hela tiden och ringer konstant på larmet och man går gladeligen x antal gånger dit för att ge dom samma svar som alla tidigare gånger.

Eller det kanske är just därför som man inte har något tålamod hemma när barnet tjatar om samma sak hela tiden eller när gubben gnäller över över småsaker. Tänk om man kunde få någon balans i det hela så tålamodet och förståelsen räcker till hela tiden, dygnet runt...


Nåja det får jag fundera mer på. Nu ska jag gå och svara på ett larm igen.

 Så till er som läser:

GLAD PÅSK!!

Av Anna - 19 mars 2008 22:24

Det känns som att jag har varit väldigt "off" ett tag nu. Jag har inte tid att skriva här,  jag har inte tid att träna hunden så mycket som jag vill..Så mycket att göra men så lite tid till det. Nu jobbar jag två nätter sen är det påsk med allt farande som hör till och sen är det dags att jobba igen. Å och H ville att jag skulle följa med till Stockholm på utställning men som det ser ut nu så måste jag nog tacka nej...*suck* Får ringa H imorgon och tala om det. Jag måste ut och lägga nåt vs snart så hunden börjar fatta vad han ska göra. Jag måste ju göra anlaget med honom nu när jag har varit så duktig och skaffat licens.(dyrt)  Kom ihåg det alla nya regler från 080101. Nej nu ska jag gå och arbeta eller nåt.

Tjipp på er..

Av Anna - 6 mars 2008 15:36

Var ett tag sen jag skrev men det har varit mycket ett tag nu och som pricken över i så blev jag sjuk. Men nu börjar allt gå åt rätt håll igen så det ska jobbas hela helgen men men... Igår var jag på kvälls semester från hem och familj och det var så skönt. Var till F i Gimo och bara prata strunt en hel kväll och drack cola och glodde på tv. Tänk vad man kan uppskatta sånt nuförtiden, inget barn som hänger i benen all vaken tid för hon kan ju inte hänga på sin pappa eller...Ånej...Ingen gubbe som släpar benen efter sig och inte gör något. Och det bästa av allt är att man slipper se alla måsten här hemma. För dom är alltid många på nåt konstigt vis. Idag har vi varit och släppt ut en väns föräldrars hundar, en speciell bunt...Först har vi Greta, en gammal vit boxer som helst inte gör nån ansträngning öht. Sen har vi Rufus, en sealyhamterrier som bara springer runt,runt och skäller på allt och ingenting. Och sist så har vi den mest rabiata, ouppfostrade, vilda och alldeles underbara och goa boxern Cocos. Hon är verkligen en boxer ända ut i tåspetsarna. Hon är överallt samtidigt och försöker linda in sig i sig själv och i mig och helst allt som rör sig. Hon är tom så vild så Vayo kom av sig och struntade nästan i att leka med henne...Illa... Mer om den hunden och bilder kommer att komma.(om jag lyckas fånga henne på bild vill säga)


Tjipp på er..

Presentation

Omröstning

Hur ofta vill du sälja din hund billigt:-)?
 Minst 10 ggr om dagen
 Ca 5 ggr om dagen
 1 ggr om dagen
 Varannan dag
 Ett par ggr i veckan
 Ett par ggr i månaden
 Aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards