Alla inlägg under september 2007

Av Anna - 25 september 2007 20:40

Jaha jag har egentligen ingen aning om vad jag ska skriva eller jag har väl massor att skriva men vissa saker ska man bara tänka för sig själv. Det har varit fullt upp de senaste dagarna jag har jobbat varannat natt och däremellan har jag haft kurs och träningsgrupp. Så just nu känner jag mig lite sliten och väldigt osocial mot familj och vänner. Men det verkar som att jag och planering är som olja och vatten...funkar helt enkelt inte. Igår hade jag allmänlydnad med tre deltagare  Jätteskojigt, vi testade på lite svårare moment som dom klarade galant. Idag hade jag tänkt att bara ta det lutgnt, men som vanligt spricker min planering... Therese ringde på fm och talade om att Carro (hund) hade börjat bli väldigt kärvänlig mot Frasse( oxå hund) så det började bli farligt att ha honom hemma. Hon löper om det är ngn som funderar. Så det var bara att packa ihop och fara dit efter att jag hämtat Elsa på dagis. Vi har en bra lösning på löpperioder eftersom vi har en av varje kön båda två, så då byter vi hund bara när det blir dags. Smidigt och enkelt och man behöver aldrig fundera på hur det blir under höglöp. Nej nu har jag ingen aning om vad jag ska skriva mer iaf inga vettiga saker, Kanske blir en bättre uppdatering imorgon..Kanske har bättre funktion i hjärnan då...Tveksamt men men...ha ha ha... nej nu måste jag verkligen sluta innan det blir alldelres för konstigt.. Åk till klubben och träna hund eller hitta på nåt annat kul...


Tjing på er

Av Anna - 16 september 2007 22:11

Jag följer Helenas exempel men jag håller verkligen med om att det är smart och jag hoppas att de andra försäkringsbolagen hakar på.  Det blir ju som sagt var mycket lättare för dom som hittar hunden att få tag på ägaren direkt utan att behöva ha tillgång till en dator. Det räcker ju med att ringa.


Som Svelandkund får Du nu helt gratis 3 månaders fritt provabonnemang till hundens bästa ”Springa-Bort-Skydd”.
Därefter betalar Du 100:- per år (+ 20:- fakt.avg)

ID-bricka hängs i hundens halsband. Brickan och ägaren registreras via formuläret här intill.

Skulle hunden springa bort, ringer den som hittar hunden, telefonnumret som står på brickan och anger brickans ID-nummer. Ditt telefonnummer läses då upp av talsvar och Din hund kan snabbt och enkelt komma till rätta.

Idag finns inget centralt register där man enkelt kan ta reda på vem som äger en upphittad hund. Polisen skickar upphittade hundar till ett pensionat, där ägaren får
lösa ut hunden mot en relativt hög avgift.

Med Springa-Bort-Skydd får Du snabbt och
effektivt reda på var hunden är och kan ofta hämta den redan inom en timma.

Av Anna - 16 september 2007 21:48

Igår var det utställning på klubben, massor med folk som trotsade vädergudarna...Jättekul. Det var något kallt och stå som inropare men samtidigt så är det intressant och lyssna på vad domaren säger om hundarna.Syster var där med butiken och sålde kanonbra,,urkul för dom. Efter utställningen bar det av till pappa på middag och kräftor senare på kvällen men jag var så trött så jag kände mig riktigt osocial. Helst hade jag åkt hem och krupit ner under täcket och stannat där tills idag, mem sån tur har man inte. Men jag tog natter vid tio ändå och då kan man verkligen säga att jag somnade ovaggat. sov nästan tio timmar i sträck och det var sååå skönt. Men sen var det bara och kliva upp och äta frukost. Gubben har varit på jaktstig idag så Elsa fick följa med mig och träna hund och alla som har småbarn vet ju hur "underbara" dom är och klä på och få med sig när dom känner på sig att man är stressad.  Det låter ungefär så här här hemma: neeeeej. Inte...pappa....och så avslutas det med att man springer in i närmsta rum och kastar sig på golvet och skriker och sparkar.  AAh dessa goa barn..:-) Sen blev det en tupplur på 2 timmar på soffan mitt på dagen, vi var trötta båda två då efter att ha varit osams med varandra hela fm. Efter det var det bara att stuva in barnet i bilen och åka till stan och storhandla mat, och då blev det ju självklart ett besök på Mc Donalds, då blev hon minsann på bra humör..ha ha. Nej nu ska jag inta soffan och försöka stjäla fjärrkontrollen så jag kan ligga och zappa lite bara för att konstatera att det inte är något bra på tv.

Tjing på er alla..

Av Anna - 14 september 2007 10:36

Ja nu var det ju inte nån av mina hundar som har blivit det utan en av mina kursdeltagare från viltspårkursen i somras..  Men det är jätte kul. Godkänd i anlaget 25 augusti 3 raka 1:or i öppen klass och sen var det klart så den 12 september blev hon Svensk Viltspår Champion. Ett stort grattis till Elisabet Paues och hennes Dansk- svenska gårdshund Mira!!!!! Jag måste ordna fram en bild på ekipaget och sätta in. Annars så har det inte hänt mycket jag har jobbat lite här och där. Försökt få ordning på det lilla monstret som bor här(inte lätt) Men han har en otrolig arbetslust. Jag har startat upp en träningsgrupp här i Tobo som träffas på söndagar och tränar ihop så vill någon vara med så hör av er! Sally har blivit piggare igen nu. Det är så man börjar fundera på om hon lider av depressioner eller nåt eftersom vi hade en vända förra året vid den här tiden då jag också trodde att jag skulle behöva ta bort henne. Men det vände ju som sagt då och det har det gjort nu med. Imorgon är det utställning på klubben så då blir det tidig uppgång på morgonen. Ska hjälpa Therese med tält och bord och prylar för dom kommer ut med sin butik och ska sälja på utställningen. Hoppas det går bra annars blir det ju alltid lite reklam....Så nu måste jag ta mig i kragen och sy ihop några bäddar som jag kan sälja imorgon...blir sent ikväll med andra ord(suck) Jag måste börja bli gammal...förr var det jobbigt att kliva upp på mornarna men det gick bra att sitta uppe hela nätterna. Nu är det tvärtom somnar tio på kvällen och vaknar sju på morgonen utan(!) väckarklocka..Illa.. Men men det är bara och gilla läget. Vad är det med dessa jägare och deras hundar?? In i en kall bil på morgonen ut och spring som en dåre i skogen flera timmar utan uppvärmning och sen in i kall bil och hem..Och så förstår dom inte varför hundarna blir stela och får ont överallt i flera dagar efter...  Dööh hur pigg skulle dom själva vara om man tvingar upp dom ur en varm säng tidigt på morgonen i bara kalsongerna, sätter dom i en kall bil och åker ett par mil sen ut med dom och låter dom springa ett maraton utan uppvärmning. När dom kommer tillbaka kastar man in dom i den kalla bilen och åker hem. Väl hemma får dom gå och lägga sig och sova och vila ut till dagen efter.  Hmmm undrar om dom skulle ha ont överallt???? Men det är bara mina funderingar som jag har haft ett par år nu...kanske skulle testa nåt liknande för att sätta mig in i hur det måste kännas för hundarna....För det är ju ingen ide att prata med jägarna om det för dom gör som dom alltid har gjort...Nån som vet nåt bra sätt för att få dom att tänka om??? Nej nu blev det dags att byta blöja på Elsa, hon står bredvid här och pratar om "baj i böj" och avslutar med ett "uj", låter inte lovande...

Ha de bra och ut och träna hund.

Av Anna - 3 september 2007 23:03

Jaha då startade allmänlydnaden idag. Det börjar bra medhjälparen sjuk så jag panikringer till Helena:-) som självklart ställer upp go som hon är. Kommer till klubben och är sen och nervös efter att ha hamnat i polisens lilla garn i österby. med gubbens bil som för ovanlighetens skull är nästan laglig. Aja tillbaka till saken, det börjar droppa in deltagare och de enda dom pratar om på presentationen är att deras hundar är helt omöjliga och klarar inte av andra hundar så de vill helst ha stoooort avstånd emellan sig och de andra. De har problem med kontakten och ja så rullade de på... Jippi tänkte jag då det här kommer ju bli jättefestligt. Undrar hur lång tid det tar innan nån av de små hundarna blir uppätna:-) Kommer ner på plan och hundarna är tysta, de har bara ögon för sina mattar och de struntar i de andra hundarna..Ja vad säger man....herrejösses vad det kan bli konstigt om man får saker och ting förklarade innan man sett det själv. Så det här kommer nog bli en kanonkul kurs med många skratt...Nej nu är det duschen som gäller och funderar lite på om jag ska testa silvertejp som botemedel mot illalåtande bjäbbande små otyg till valp..vid namn Vayo.. Han är nästan aldrig tyst, han hänger i kläderna och försöker man säga åt honom så blir han bara mopsig och stöddar upp sig...  Aaaahh dessa söta små liv som man betalar pengar för.....hmm nu måste jag gå och städa hundkräka.. och med dessa vackra ord lämnar jag er....-Natti natt

Presentation

Omröstning

Hur ofta vill du sälja din hund billigt:-)?
 Minst 10 ggr om dagen
 Ca 5 ggr om dagen
 1 ggr om dagen
 Varannan dag
 Ett par ggr i veckan
 Ett par ggr i månaden
 Aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards