Alla inlägg under februari 2008

Av Anna - 21 februari 2008 16:15

Vad folk måste ha tråkigt om dagarna här:-) Jag tror alla ska ha barn igen helt plötsligt...inte jag ...jag tänkte jobba istället och nu går ju karln omkring på kryckor och tyckersynd om sig själv dessutom så då är det lugnare att hålla sig borta. Men det är ju visserligen bra träning om man nu skulle skaffa fler barn.. Farligt att spela fotboll.. Det är bättre att hålla sig till att träna hund som jag. Frisk luft, motion och mycket roliga stunder...Nej nu ska jag försöka göra lite nytta och ta itu med min mailbomb som ligger och väntar, det är ett evigt tjat på saker och ting ibland..

Av Anna - 15 februari 2008 12:58

 Kan man sälja sitt barn billigt? Den frågan kom upp många gånger igår. Hon började dagen med att ha ut ca 1 kg spaghetti på köksgolvet som hon sedan med assistans av Vayo bearbetade ner till molekyldelar nästan. *suck* fram med dammsugaren och se glad ut... Sen var hon lugn en stund tills jag satte mig vid datorn för att vara lite effektiv, då passade hon på att smita in i badrummet. Efter en liten stund hör jag att hon blir arg därinne så då måste jag ju titta vad hon gör.. Jo tuggar på tvålen! Konstigt att den smakar illa:-) Hon hade även hällt ut halva flaskan med flytande tvål i handfatet och som en sista touch halva tandkrämstuben uppepå!! Jaha börjar muttra lite och sätter igång och städar efter henne för att kunna återgå till datorn och få iväg de sista mailen. När det är klart så går jag ut i vardagsrummet och upptäcker att hon har lagt min mobil i sitt saftglas..*aaaahhhhh* så nu fungerar den mindre bra. Den skulle tydligen bara bada lite... Så det var så skönt att åka hemifrån på kvällen..



Av Anna - 14 februari 2008 15:26

Firas med möte på klubben....Vilken kanonplanering av oss Helena:-)) Gubben muttrade lite om det tills han kom på att då fick han ju allt gotta för sig själv.. Nu har jag börjat jobba, gick jättebra dag 1: vård av barn. sen rullade det på tisdag och onsdag, jättekul personal dom två jag jobbade med för fler var vi inte. Och  idag är jag hemma med vård av barn igen. Det är skit det här med förkylningar och feber. Ikväll tänkte jag försöka träna Vayo lite före mötet men med tanke på hur han var sist så blir det nog bara passitivitetsträning i första hand. Han är en liten mjukis nu när han är ensam utan sin stora björn.. Nej nu ska jag planera mötet inför i kväll och tänka ut vad jag ska laga för mat.

Tjing på er!

Av Anna - 9 februari 2008 22:49

Nu är det snart dags...att äntligen få börja jobba igen.

Har fått ett fast! jobb inne i Stenhagen, ska jobba 64% natt. Himla skönt. ledig var tredje vecka och jobbar var tredje helg bara. Men visst då är det jobbigare när jag väl jobbar ist, långa pass och kan vara mycket att göra. Men det är skönt att veta att nu har jag ett jobb oavsett om vi skulle välja och skaffa fler barn i framtiden. Och jag hinner med att träna huliganen här hemma så han slutar terrorisera alla som kliver in genom dörren. Nädå han har blivit bättre det är bara nu som han är extrem men det är inte så konstigt. Han måste ju oxå sakna Sally precis som jag. För det är himla tyst här hemma nu för tiden, ingen som snarkar så hela sängen skakar. Det var jättesvårt att sova de första två nätterna just för att det var för tyst. Men jag vet att hon har det bättre nu uppe i hundhimlen med Frinna där hon kan springa omkring utan att varje steg gör ont.


Jag måste även tacka alla underbara människor för deras tröstande kommentarer under en svår tid.


Och nu ska jag gå och plocka ut katten ur hundens mun...för vilken gång det nu blir...

Av Anna - 5 februari 2008 19:41

In Memorian.


Dein Hards Act Of Grace

"Sally"

2003-12-31

2008-02-05


Sov min lilla ängel sov...

Av Anna - 5 februari 2008 09:44

Usch nu är det bara ett par timmar kvar. Jag ska ringa till Helena och tala om att hon gärna får följa med, hon erbjöd sig igår och det kan vara skönt att ha någon med.

Du är guld värd vännen.

Av Anna - 4 februari 2008 14:19

Imorgon blir en svart dag igen.

Jag har fattat ett av mina svåraste beslut, lillskruttan ska få somna in och flyga till Frinna i hundhimlen där det inte finns några j-a höftledsfel och andra skavanker. Just nu känns det som att jag aldrig mer kommer skaffa mig en stor hund igen just för alla dessa fel. Men hon har ändå blivit gammal. Hon är ju faktiskt 4 nu så jag har fått flera + år med henne. Men det kommmer bli så tomt, ingen klump som vill sitta i kinä och ingen som kommer och lägger ett stort mullligt huvud i knät för att man ska klia lite. Inget dreggel som fastnar överallt och inga mega hårtussar. Nej nu måste jag sluta skriva innnan det blir kortslutning i tangentbordet.... 

Presentation

Omröstning

Hur ofta vill du sälja din hund billigt:-)?
 Minst 10 ggr om dagen
 Ca 5 ggr om dagen
 1 ggr om dagen
 Varannan dag
 Ett par ggr i veckan
 Ett par ggr i månaden
 Aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards